top of page
Search
  • Writer's pictureAdi Nafshi

שבוע 38 - יהלומים

יום ההולדת שלי הולך ומתקרב וחלק מהפואנטה של כל הבלוג הזה היא לעשות ולחוות דברים שעוד לא עשיתי. אז השבוע עשיתי משהו שדחיתי בערך 20 שנה.

כשהייתי בצבא היו לי עגילי יהלומים שהיו שייכים לסבתא שלי. יום אחד הייתי בחמ"ל ואני לא זוכרת מה קרה ואיך בדיוק אבל לאחד העגילים נפל הסוגר. חיפשתי בכל מקום, טיאטאתי את כל החמ"ל וחיפשתי בכל החריצים אבל עדיין לא מצאתי את הסוגר. אז הורדתי את העגילים ושמתי אותם בקופסה ומאז הם לא יצאו ממנה. כי הסוגר שאבד היה מותאם במיוחד לעגילים האלו וידעתי שאני אצטרך להתאים במיוחד סוגר חדש.

במשך שנים לחלוטין שכחתי מקיומם של העגילים, אבל לפני כמה זמן, באחד ממעברי הדירות וסדר בחפצים שלי מצאתי אותם שוב, אבל עדיין לא הצלחתי להביא את עצמי לקנות סוגר חדש.

לפני כמה שבועות עשיתי מחשבה מחודשת על המשימות שעוד נותרו, ופתאום חשבתי על זה שיש לי כמה תכשיטים של כסף או זהב, עם יהלומים או אבנים אחרות, אבל את אף אחד מהתכשיטים האלו לא אני קניתי בעצמי. כולם עברו אלי בירושה. אז חשבתי לעצמי שהגיע הזמן לקנות לעצמי תכשיט עם יהלום, בעל ערך אמיתי, ואם אני כבר עושה את הצעד הזה אז כבר אקנה סוגר חדש לעגילים שכבר 20 שנה לא יצאו מהקופסה.

כבר בכניסה לחנות הפגנתי שאני לא שייכת לאירוע וניסיתי לפתוח בנונשלטיות את הדלת הנעולה ששומרת על המוכרת ועל התכשיטים בשווי עשרות אלפי שקלים שבתוך החנות. המוכרת חייכה לעברי וסימנה לי ללחוץ על הפעמון.

תוך שלוש דקות היו פרוסים בפני 50 אלף שקל בערך בצורת טבעות משובצות יהלומים בצורות ועיצובים שונים ואני הייתי צריכה רק לבחור. אבל כל טבעת שאני מודדת מרגישה לי לא קשורה. חלקן מוגזמות מידי, חלקן פשוטות מידי, אחרות היו נראות לי מוזר על היד שלי. המוכרת הוציאה לי עוד כמה אופציות והציעה שילובים של כמה טבעות יחד. בזמן שהתלבטתי, ענדתי טבעות והסרתי אותן, היא חיפשה סוגר מתאים לעגילים.

כבר הייתי קרובה להחלטה ואז המוכרת הוציאה טבעת אחרת שלא הייתה חלק מהתצוגה. טבעת זהב, משובצת יהלומים קטנים ואבן אדומה במרכז. עצרתי כדי לבחון את הטבעת ופתאום היא הזכירה לי כל כך את סבתא שלי שכבר לא הייתה לי עוד התלבטות ארוכה.

בדרך הביתה שאלתי את אמא אם היא יודעת מה התכונות של האבן האדומה שבמרכז הטבעת שלי - גרנט, אבל כשהיא לא זכרה פניתי לגוגל שהסביר שהיא מחזקת התמדה, התחייבות וכוח, ובתקופות קדומות האמינו שהיא יכולה להגן מפני הרעלה ולרפא מחלות - מקובל עלי הכל.

יצאתי מהחנות עם טבעת חדשה סביב האצבע ועגילים בני כמה עשרות שנים שכאילו זכיתי בהם מחדש על האוזניים. חשבתי לעצמי שבפעם הבאה אני לא הולכת לחכות 20 שנה כדי לתקן משהו שהתקלקל. אולי משהו מההשפעה של אבן הגרנט כבר התחילה לפעול.



13 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page